Månadens filmtips, Januari.

Jag kommer i början av varje månad tipsa om filmer som kommer ut den aktuella månaden. Det har gått mer än halva Januari redan, men det är några intressanta filmpremiärer i slutet av månaden.

22:a Januari – Daybreakers

Vampyrfilm med Joch Hartnett i huvudrollen som handlar om en värld där Vampyrer är majoritet och människorna kämpar som en minoritet. Filmens handling verkar riktigt bra och jag gillar verkligen Trailern.

22 Januari – The Road

En film med Viggo Mortensen i huvudrollen. Han spelar en man som tillsammans med sin son gör allt för att överleva i ett postapokalyptiskt USA. Största anledningen till att jag tror filmen kan bli bra är att den är baserad på Cormac McCarthys bok med samma namn.

29:e Januari – Where the Wild Things Are (Månadens Must See)

Filmen som är baserad på en av mina absoluta favoritböckern, Where the Wild Things Are har potentialen att bli en av mina absolut favoritfilmer. Filmen handlar om ensambarnet Max som en dag blir kung på en ö bebodd av monster. Det är många saker som får mig att tro på denna filmen. Ett, barnboken är fantastisk. Trots att den bara är tio sidor. Två, den är regisserad av Spike Jonze. Tre, titta hur vacker trailern är. Jag får gåshud bara jag tittar på den.

Sådär, det var listan på filmer jag tycker är värda att se för den här månaden.

Av:Cristian

~ av masterbetty på januari 18, 2010.

Kommentera

 
