Recension av Marvel Zombies vol 1

Marvel Zombies

Världen är full av fantastiska kombinationer. Rom & Cola, pannkakor & sirap och Tim Burton & Johnny Depp. Så när jag hörde talas om Marvel Zombies tänkte jag, zombies och Marvel Super-hjältar, vad kan gå fel?

Mycket tydligen.

I ett alternativt universum blir alla Marvel Super-Heroes infekterad av ett virus att göra dem till zombies. Deras hunger efter kött tvingar dem att börja äta av jordens befolkning och senare själva.

Låt mig börja med att berätta vad jag gillade med Marvel Zombies. För det första, Sean Phillips bilder, serien snyggt är riktigt snygg. För det andra innehåller den vissa riktigt blodiga delar och det gillar jag. Det var riktigt häftigt att se några av mina favorit Super-Heroes som zombies. Till sist så finns det några riktigt roliga skämt i den. Men allt det räckte inte riktigt för mig.

För jag gillar verkligen inte handlingen. Jag vill inte spoila för mycket. Men slutet gjorde mig ritkigt besviken. Jag vet att det är bara den första boken. Förhoppningsvis är Marvel Zombies 2 bättre. För jag älskar tanken på Marvel-Superheroes som Zombies och vill det ska vara bra.

Jag skulle inte vilja kalla Marvel Zombies dålig, eftersom den har några starka sidor, såsom bilderna och hela Zombie grejen.  Men ändå finns det mycket som saknas i handlingen och slutet var för mycket.
Kanske är det bara jag, kanske hade jag för höga förväntningar på den innan jag läste den. Men Marvel Zombies får bara 3/6.

Marvel Zombies

Manus: Robert Kirkman

Bild: Sean Phillips

Betyg:3

/Crille

~ av masterbetty på januari 20, 2010.

Kommentera

 
