Imaginarium of Doctor Parnassus

Detta var en av de filmerna som jag såg fram emot mest under 2009. Idag var jag och såg denna film, och vad ska jag säga? Terry Gilliam har verkligen en livlig fantasi. Och vi fick ta del av hans värld under två timmar. Jag fick känslan av att han gjort en spelfilm av alla sina små animationer han gjorde under Monty Pyton tiden. Alla små figurer, stora byggnader sjuka ideer och skruvade grejer han alltid gjort fick plats. Kan inte säga att filmen var dålig för det är den inte. Men den är inte bra heller. Jag gillade den mycket men ändå kunde jag inte sätta fingret på vad det är jag gillade. Denna vilsna känslan är något jag tror Terry Gilliam gjort med flit.

Att Heath Ledger dog innan filmen var klar och att Farrel, Depp och Law delade hans roll funkade helt okay, även om Laws framträdande var sämst. Se den om du gillar konstigheter, livlig fantasi och är väldigt “open-minded” Är du inte det..Skippa den. Heath Ledger fick en värdig avslutning.

/Jocke

~ av supervovven på januari 25, 2010.

Kommentera

 
