Recension av Deadpool: Games of Death

Deadpool: Games of Death

Games of Death handlar om legosoldaten Deadpool som hyrs av en miljonär vid namn Kilgore att hitta sin försvunna son. Han försvann när du deltog i en förbjuden dokusåpa som heter Pain Factory. Deadpool deltar i samma såpa föklädd till den gamle kampsports mästaren Woo Ping Yuen.

Det var med stor förväntan jag började läsa denna serie. Jag har hört mycket bra om Deadpool och jag tyckte han var en av de få bra sakerna med filmen X-Men Origins: Wolverine. Men fy vad besviken jag blev efter att ha läst detta. Helt ärligt var Games of Death ren skräp. Historien var skitråkig och totalt ointressant.

Om jag har förstått det rätt, så är det förrutom att Deadpool som karaktär är cool, humorn som tilltalar alla fansen.  
Men jag inte skrattade en enda gång. Skämten kändes vädligt påtvingade. Det var inte som om dom var där för att tillföra något, utan att dem var tvungna att vara där. Allt bara föll platt. 
Teckningarna var en anna sak som jag inte gillade. Den var alldeles för barnslig, inget jag tycker om. Men jag kan leva med det, för den viktigaste ingrediensen i en bra serie är en intressant historia. Och Deadpool: Games of Death har allt annat än en intressant historia. 

Innan jag ger Deadpool: GOD ett betyg så måste säga att allt inte är skit. Deadpool är en cool karaktär och actionen i serien är helt ok(jag älskade verkligen när han högg huvudet av sina fiender). Men det är inte tillräcklig för mer än en väldigt svag 1/6 
 

Deadpool: Games of Death

Manus: Mike Benson

Bild: Sean Crystal

Betyg: 1

/Crille

~ av masterbetty på januari 26, 2010.

Kommentera

 
