Recension av Wanted

Wanted

Ända sedan jag såg filmen Wanted har jag viljat läsa serien. Jag gillade verkligen filmen. Handlingen var helt värdelös ja, men actionscener var grymma som fan.  Så det var med stora förväntningar jag började läsa den här boken.

Hur skulle det vara om världen styrdes av super-skurkar och alla super-hjältar var död? Wesley Gibson har en  tråkigt jobb,  en bitch till flickvän som knullar hans bästa kompis varje gång hon får chansen och överlag ett jävla skitliv.
En dag kontaktas han av en kvinna vid namn Fox som har ett förslag till honom. Gå med henne och infria sitt öde och gå med i en hemlig grupp super-skurkar som kallas Brödraskapet eller gå tillbaka till sitt odrägliga liv och fortsätta med sitt värdelösa liv. 
Wesley väljer första alternativet och en helt ny värld av mord, droger och våldtäkter öppnar sig för honom.

När jag läst klart boken var jag riktigt förbannad. Inte för att den var dåligt, jag var arg eftersom filmen inte alls är som de serien. Om de hade gjort filmen exakt som serien hade det varit en fantastiskt film. För serien är överbra. Jag fastnade direkt och läste den från pärm till pärm direkt.

För den har verkligen allt. Coola karaktärer, bra handling, härlig action, sex och en fet twist. Återigen bevisar Mark Millar att han är den just nu bäste serieskaparen. Teckningarna av JG Jones är riktigt bra och väldigt realistisk. Wesley ser ut som Eminem och Fox ser ut som Halle Berry, vilket är riktigt cool. En annan sak som jag tycker är riktigt coolt är att alla karaktärerna liknar populära super hjältar eller skurkar från andra populära serier, antingen till utseende eller till färdigheter,

Som jag redan har nämnt är det här är en fantastisk serie. Den tar sig enkelt upp bland min topp fem av favorit serier. Wanted får 6/6 i betyg. Om du gillar serietidningar du måste läsa detta.

Wanted

Manus: Mark Millar

Tecknare: J.G Jones 

Betyg: 6

/Crille

~ av masterbetty på januari 31, 2010.

Kommentera

 
