Mina tankar om Oscarsgalan.

Igår släpptes nomineringarna till Oscarsgalan den 7:e Mars. Här nedan kommer jag lista vilka jag vill ska vinna och vilka jag tror vinner i dem kategorierna som är intressanta för mig.

Bästa Kvinnliga Biroll – Min favorit: Vera Farmiga/Up in the Air. Jag tror vinner: Mo’nique/Precious.

Bästa Manliga Biroll – Min favorit:Christopher Waltz/Inglourious Basterds. Jag tror vinner: Christopher Waltz/Inglourious Basterds.

Bästa Kvinlliga Huvudroll – Min Favorit:Helen Mirren/The Last Station. Jag tror vinner: Gabourey Sidibe/Precious.

Bästa Manliga Huvudroll – Min Favorit: Jeremy Renner/The Hurt Locker. Jag tror vinner: Morgan Freeman/Invictus.

Bästa Dokumentära långfilm – Min Favorit:The Cove. Jag tror vinner:The Cove.

Bästa Animerade lågfilm – Min Favorit:Up. Jag tror vinner:UP.

Bästa cinematograf – Min Favorit:Robert Richardson/Inglourious Basterds. Jag tror vinner:Mauro Fiore/Avatar.

Bästa Specialeffekter – Min Favorit:District 9. Jag tror vinner:Avatar.

Bästa Editering – Min Favorit:Inglourious Basterds. Jag tror vinner:Avatar.

Bästa ljud – Min Favorit:Transformers: Revenge of the fallen. Jag tror vinner:Avatar.

Bästa Manus baserad på en förlaga – Min favorit: Neill Blomkamp & Terri Hatchell/District 9. Jag tror vinner: Geoffrey Fletcher/Precious.

Bästa Orginalmanus – Min Favorit: Quentin Tarantino/Inglourious Basterds. Jag tror: Quentin Tarantino/Inglourious Basterds.

Bästa Regi – Min Favorit:Quentin Tarantino/Inglourious Basterds. Jag tror vinner:Lee Daniels/Precious.

Bästa Film – Min Favorit: Inglourious Basterds. Jag tror vinner:Precious.

Vad tycker ni läsare? Vilka är era favoriter? Vad tycker du Jocke???

/Crille

~ av masterbetty på februari 3, 2010.

Kommentera

 
