Veckans topp5, Star Wars posters

Jag kör vidare på Jockes Star Wars tema från förra veckan och listar mina 5 favoritposters genom tiderna.

5.  Star Wars: A New Hope

Jag är inte 100% säker, men jag tror denna poster är till A New Hope. Det coola med denna postern är det helt sjuka utseendet på den. Det finns andra helt skumma sovjetiska Star Wars posters, men denna tycker jag är coolast. Anledningen till att den ser ut som den gör är på grund av den sovjetiska censuren.

4. Star Wars: Empire Strikes Back

Jag gillar denna mest för den coola japanska texten och Darth vaders huvud i mitten. Snyggt!

3: Star Wars Trilogin

Denna Australiensiska poster för trilogin är riktigt snygg. Speciellt Vader högst upp.

2: Star Wars: A New Hope

Den första postern är riktigt snygg. Har en skön Westernkänsla över sig. Den vill jag ha på min vägg.

1: Star Wars: The Empire Strikes Back

Denna är väldigt enkel men ändå så sjukt snygg. Darth Vader är kung.

/Crille

~ av masterbetty på februari 5, 2010.

Ett svar to “Veckans topp5, Star Wars posters”

  1. Jag gillar genrebeteckningen ”Kosmisk western” på den sovjetiska affischen!

Kommentera

 
