Thorgal

som tidigare nämnt läste jag alltid Fantomen när jag var liten. Det var min far som började prenumerara på den till mig. Bra far.

I serien fanns det en av de bästa biserierna någonsin. Nämligen Thorgal..

Thorgal handlar om en man som växt upp hos vikingar men härstammar från rymden. Han har värderingar och åsikter som skiljer sig från de efterblivna männen i norr. Han besitter även mystiska krafter som ingen människa tidigare skådat och därför blir han lite av en utböling. Belgien är kända för sina bra serier och även denna är därifrån. Författaren heter Jean Van Hamme och tecknaren Grzegorz Rosiński. Jag gillar starkt att man får följa med i Thorgals liv. När han träffar sin fru när deras barn föds, att han åldras och blir gammal. Det är inte många serier som har den tidslinjen i sig. Den har ett djup och Thorgal som karaktär är helt galet bra. Jag vill verkligen att det ska göras en film om honom. Så bra är den. Läs!!!!

~ av supervovven på februari 7, 2010.

Kommentera

 
