Död åt Hollywood

Det verkar som alla hollywoods manusförfattare drabbats av kollektiv idétorka. Aldrig förr har det släppts så många remakes, sequels, prequels eller reboots. Kul i vissa fall, dödssynd i andra fall. Vissa filmer ska man bara inte röra. Odödliga klassiker ska lämnas orörda, att göra en remake på en klassiker är en skymf mot ett fantastiskt original.

En nyhet som gör mig arg, ledsen och besviken är att Universal Pictures planerar att göra en remake av Spielbergs klassiker från 75, Jaws. I 3D. Just det, 3D. Detta i mina ögon helt jävla onödiga tekniska grepp för att göra filmer mer intressanta. Jag vill inte se en remake på Jaws. Jag förbannar James Cameron och Avatar för att all helt plötsligt vill göra film i 3D. Damn you James Cameron. DAMN YOU!

Sen vill jag inte ens tänka på om det absurda ryktet att Tracy Morgan skulle ha en av rollerna i remaken är sann. Hujeda mig.

Källa

/Crille

~ av masterbetty på februari 9, 2010.

Kommentera

 
