Recension av Wolfman

The Wolfman

Det är inte varje dag man går på bio och det bästa man tar med sig därifrån var en trailer och inte själva filmen. Det har bara hänt mig en gång innan, när jag skulle se Bad Company och Sagan om Ringen trailern visades. Men idag hände det alltså igen. Innan Wolfman visades nämligen trailern till Kick-Ass. Underbart att se. Men nu till Wolfman.

I den Engelska landsbygden under senare delen  av 1800 återvänder Lawrence Talbot till sitt fadershus för att hitta sin försvunna bror. Men när han väl kommer dit har hans bror redan hittats död.  Han lovar sin brors fästmö att han ska hitta vem eller vad som mördade hans bror.

Jag vill ju inte avslöja för mycket, men jag antar att ni kan räkna ut vad som dödade hans bror. Det var en av sakerna med filmen som jag störde mig på, att den var så förutsägbar. För mig drar det ner betyget kraftigt. Jag tyckte också slutet var dåligt, man väntade sig mycket, men fick knappt någonting alls. Men nu ska jag inte vara helt brutal. Det var mycket bra med filmen också. Den var riktigt snyggt gjord. Miljöerna filmen utspelade sig var perfekta. Jag gillade den mörka tonenbåde när dem var ute i landsbygden och inne i London. Specialeffekterna var top notch, speciellt förvandlingarna var riktigt trovärdiga. Skådespeleriet var också av högsta klass. Men det var ganska väntat med Hugo Weaving och Benicio del Toro i rolllistan. Jag tyckte dock att Anthony Hopkins var bäst, man såg spår av Hannibal Lecter i hans karaktär. Jag blev också väldigt överaaskad av Emily Blunt. En mycket bra skådespelerska och framförall otroligt vacker. Henne vill jag se mer av i framtiden.

Det var en del bra och den del dåligt med the Wolfman. Allt som allt får den 3 av 6 i betyg, en godkänd film men inget jag rekomenderar att ni lägger pengar på. Kick-Ass trailern får 6 av 6. Väl värd dem 105 kr jag la på biobiljetten.

 

The Wolfman

Regi: Joe Johnston

Manus: Andrew Kevin Walker och David Self

Betyg: 3

~ av masterbetty på februari 11, 2010.

Kommentera

 
