Förklaring av min graderingsskala

Jag borde ha skrivit detta när vi startade bloggen. Men bättre sent än aldrig. När jag recenserar film och serier så utgår jag från min egen 0-6 skala. Jag ska nu förklara vad siffrorna står för.

0. Genomusel, går inte att titta på/läsa- Exempel Film: The Day after Tomorrow.

1. Riktigt dålig, men har åtminstone något av värde, även om den är en pina att ta sig igenom – Exempel Film: Cloverfield.

2. Dålig, men går att titta igenom/läsa igenom – Exempel Serie: Deadpool: Games of Death.

3. Godkänd, har både bra och dåligt innehåll – Exempel Film: The Wolfman.

4. Bra, har fler positiva sidor även om det finns vissa saker som kunde gjorts bättre – Exempel Serie: The Losers vol 1 & 2. 

5. Mycket bra. Riktigt bra film/serie. Är genomgående bra men det fattas något litet för att den ska vara perfekt – Exempel Serie: Batman: The Killing Joke.

6. Perfekt. Behöver ingen vidare förklaring – Exempel Film: Pulp Fiction/ Exempel Serie: Silver Surfer Requiem.

Hoppas detta har gett er lite klarhet i hur jag tänker när jag recenserar.

/Crille

~ av masterbetty på februari 16, 2010.

Kommentera

 
