Mina tankar om Chris Nolans tredje Batman-film.

Den senaste tiden har jag läst väldigt mycket Batman serier. Det har fått mig att se fram emot den tredje filmen i Chris Nolans Batman franchise. Jag gillar också att han vill att det ska vara den sista filmen i serien. För mycket av det goda kan ju vara för mycket i vissa fall. Så en trilogi är i mina ögon nog med Batman för denna gången.

Hur kommer Nolan knyta ihop säcken? Vilka kommer vara huvudfienden? Första frågan får vi vänta med, det har jag inga bra svar på. Men vilka ska bli fienderna i filmen, det har jag några tankar om. Jag tycker att Harley Quinn och The Riddler är perfekta. Harley Quinn, Jokerns kärlek kommer tillbaka för att hämnas Jokern och The Riddler får bli filmens huvudfiende.

De här två affischerna gjorda av fans med The Riddler och Harley Quinn är riktigt coola.

Slutligen tycker jag att det hade varit riktigt coolt om Batman hade dött i slutet av filmen. Eller att det antyddes att han försvann. Det skulle vara ett perfekt upplägg för att göra film av The Dark Knight Returns om några år. Eller vad tycker du Jocke?

/Crille

~ av masterbetty på mars 14, 2010.

Kommentera

 
