Peace Walker

Metal Gear Solid serien är en serie jag alltid har haft ett varmt hjärta till.. Ända sen första gången jag såg min vän spela igenom denna interaktiva film till spel på sin Playstation. Jag minns hur vi spekulerade i att det skulle släppas en uppföljare och efter den första E3 trailern som kom ut var vi på helspänd. Är stolt ägare till både tvåan och trean till PS2 men har tyvärr inte spelat fyran. Nu börjar det ordna upp sig en uppföljare till Det helt okay spelet(som jag heller inte spelat men tänkt införskaffa inom en snar framtid till PSP) Portable Ops. Peace Walker utspelar sig under Big Boss tid och ni som är familjära med serien vet vem det är.

Det som intresserar mig med detta spelet är att Hideo Kojima utvecklar spelet till PSP, en liten handhållen konsol med begränsad teknik och har som mål producera ut det mest avancerade och mest grafiskt tekniska spel till konsolen. Han blickar in i framtiden och låter Peace Walker vara ett singel player spel för dem som vill, men även ett spel för dem som vill spela med sina vänner. Sen att spelet är drivet av en av spelhistoriens bästa story teller gör inte saker sämre… Ser framemot detta starkt!

/Jocke

~ av supervovven på april 3, 2010.

Kommentera

 
