The Walking Dead är på väg.

The Walking Dead har varit en av mina favoritserier de senaste året. Den handlar av en grupp människor ledda av polisen Rick Grimes som försöker överleva en Zombie apokalyps.

Senare i år kommer en tv-serie i till en början 6 avsnitt. Ett mycket bra beslut eftersom jag tror att en Film inte hade gjort serien rättvist. Att sen serien skrivs och regisseras av Frank Darabont som gjort filmer som The Green Mile, Shawshank Redemption och The Mist är mer än positivt. Alla dessa faktorer gör att jag ser sjukt mycket fram emot serien. Än så länge är det officielt att Andrew Lincoln ska spela Huvudpersonen Rick Grimes och Jon Bernthal spelar Shane Walsh, Grimes partner. Nu är det också klart att Brandon Routh har fått en roll i serien, vilken är dock oklart. Väldigt goda nyheter. Jag gillar att man kör på en mindre känd skådis i huvudrollen, som Lincoln är, iallafall för mig och omger honom med lite mer kända skådisar Routh och Bernthal i birollerna. Jag ser som sagt sjukt mycket fram emot denna serien. Förhoppningsvis dyker nyheter upp om serien baserad på Preacher också väldigt snart.

Källa

/Crille

~ av masterbetty på april 12, 2010.

Kommentera

 
