Star Wars Action Figurer Samurai Style!

Som de flesta kanske har förstått så är jag precis som Jocke stora Star Wars fans. Jag är också ett stort fan av Samuraifilmer och då speciellt Akira Kurosawas Samuraifilmer.  Nu har en snubbe vid namn Sillof gjort några helt fantastiska action figurer som jag bara älskar.

Man behöver inte vara en übergeek för att se att det är de klassika Star Wars hjältarna i Samurai stil. Riktigt snygga faktist. Alla är riktigt detaljerade och bra gjorda, men Obi Wan speciellt ser riktigt jävla bad ass ut.  Här nedan är också en Storm Trooper, Boba Fett och Darth Vader.

Precis som the good guy figurerna så är de riktigt snygga. Det ända negativa jag skulle kunna ta upp är att Dath Vader inte ser riktigt lika evil ut som i original. Det skulle iallafall vara riktigt kul att äga dessa, och om jag måste välja en så väljer jag Obi Wan lätt.

Källa

/Crille

~ av masterbetty på april 16, 2010.

Kommentera

 
