Ännu en Grindhouserulle på väg

För några veckor sen skrev jag om fängelse filmen Lucky Ho som görs i Grindhouse stil. Som jag sa då så älskar jag jag grindhousegenren. Jag gillar den råa stilen och filmerna brukar oftast vara sjukt mycket over the top. I September kommer som folk borde veta Machete, som först var en faketrailer i Tarantinos och Rodriguez film Grindhouse som var en hyllning till genrern. I samband med lanseringen av Grindhouse så annordnades det en tävling där den som gjorde den bästa faketrailern skulle få den visad i samband med en visning av Grindhouse. Vinnaren av tävlingen hette Jason Eisner hans bidrag, Hobo with a Shotgun visades i samband med Grindhouse i Kanada.

Jag tycker trailern är riktigt jävla rolig. Och nu ska trailern bli långfilm, med ingen mindre än legenden Rutger Hauer (Blade Runner, Sin City). Det kan bara betyda en sak, filmen kommer verkligen vara värd att se hur kvalitén än blir.

Källa

~ av masterbetty på april 19, 2010.

Kommentera

 
