Lite goda remake nyheter

Jag brukar inte bli speciellt glad när det dyker upp nyheter om att klassiska Tv-serier från 80-talet ska bli film. Men nu blir jag faktiskt riktigt glad när jag får höra att en av mina absoluta favoritserier från när jag var liten en snorunge kommer att bli film, The Fall Guy.

The Fall Guy med den otroligt coole Lee Majors och den otroligt sexiga Heather Thomas i rollerna var och är tillsammans med A-Team det bästa som visades på TV på 80 talet och i repris på 90-talet. Jag kommer ihåg att repriserna gick på tv4 klockan 2-3 på natten och det blev en hel del sömnlösa nätter. Serien handlade om stuntmannen Colt Seavers som extraknäckte som prisjägare. Serien var härligt 80-tals cheesy, precis som A-Team.

Nu rapporterar LA Times att Dreamworks jobbar på att göra film av serien. Den är fortfarande i ett tidigt stadium men filmen ser ut att bli av. Goda nyheter tycker jag. Jag hoppas verkligen att de gör något i stil med A-Team som än så länge är årets film. Dock ställer jag mig tveksam till att de kan hitta en lika cool skådis som Lee Majors eller en lika het skådespelerska som Heather Thomas.

Källa:

/Crille

~ av masterbetty på juli 2, 2010.

Kommentera

 
