Två nya bilder från Thor

Det har dykt upp två nya bilder från Marvel Entertainments film Thor regisserad av Kenneth Branagh.

En väldigt mäktig bild. Man ser Loke i sin asgrymma hjälm. Man ser Oden med Hugin och Munin vid sin sida. Man ser andra gudar som jag inte vet vilka de är och så ser man Tors rygg. Bilden är riktigt snygg men jag känner inte den här sköna Valhall känslan. För mig är Valhall mer likt en mjödhall  av trä full av smutsiga och trötta vikingakrigare som super och springer efter valkyrier. Denna bilden ser mer ut som tagen från Olympen eller ett rymdskepp.

Jag tyckte inte alls den passade och att Marvel och Kenneth Branagh(filmens regissör) valt helt fel look. Tills jag såg  bilden nedan tidigare idag.

Nu fattar jag absolut vägen de valt att gå med filmen. Valhall ska vara pompöst och over the top samtidigt som jorden ska vara lite mer grått och skitigt. Perfekt. Nu kommer man verkligen se kontrasten på scenerna som utspelar sig på Jorden och de som utspelar sig på Valhall. Efter de första bilderna så var jag skeptisk till denna filmen. Men efter att ha sett bilden med Tor och Hammaren så är den skepticismen helt borta. Nu längtar jag som fan till en trailer släpps. Vi får hålla tummarna för att en dyker upp under Comic-Con. Pepp, Pepp!

Källa:

/Crille

~ av masterbetty på juli 21, 2010.

Kommentera

 
