4 st karaktärsposters från The Green Lantern

Det är mycket Marvel i bloggen just nu, inte så konstigt eftersom Thor, Captain America och The Avengers är på gång. Men Marvel är inte det enda av de två stora serieförlagen i USA som har filmer på gång. Även DC har några på gång, Batman 3 bland annat. Men närmast på tur för DC är The Green Lantern som kommer på bio 2011.

The Green Lantern handlar om piloten Hal Jordan(spelad av en av mina favoriter, Ryan Reynolds) som får tag på en magisk ring som ger honom övernaturliga krafter och gör honom medlem av en intergalaktisk vaktstyrka kallad The Green Lantern Corps. The Green Lantern Corps uppgift är att bevara fred i universum och skydda det mot alla faror.

Jag vet fortfarande inte vad jag ska tro om denna filmen. Jag gillar karaktären Green Lantern från seriernas värld och filmen har grymma skådisar som R R, Peter Saarsgard och Mark Strong (som såklart spelar bad guy, vad annars?). Samtidigt så har första bilderna som släppts på R R som Green Lantern inte så imponerande. Jag tycker dräkten ser riktgt b ut, speciellt ansiktsmasken och ögonen som ni ser på bilden ovan. Det kan jag nog leva med i slutändan till slut. Men en sak som jag dock inte klarar är skådespelerska Blake Lively från Gossip Girl, som tyvärr spelar den kvinnliga huvudrollen i filmen. Jag tål inte kvinnan. Så det blir nog inget biobesök för mig när The Green Lantern kommer, men vem vet det kan nog ändras när trailern kommer.

Avslutningsvis vill jag visa fyra stycken karaktärsposters från filmen.

Källa:

/Crille

~ av masterbetty på juli 29, 2010.

Kommentera

 
