Topp 20 lista över mina favoritfilmer

Jag har sett en hel del fantastisk film den senaste tiden samtidigt som jag sett om många av mina gamla favoriter. Därför tyckte jag att det var dags att revidera min topp lista, listbög som jag är. Så without further ado, här är den topp 20 listan över mina favoritfilmer.

1. Pulp Fiction

2. Sin City

3. Inception

4.Night of the Living Dead

5. Closer

6. Kick-Ass

7. District-9


8. Reservoir Dogs

9. Kill Bill (vol1 &2)

10. Dawn of the Dead (remaken)


11. A bout de souffle

12. Atonement

13. Barry Lyndon

14. From Dusk till Dawn

15. Ichi the Killer

16. Inglourious Basterds

17. Aliens

18. The Empire Strikes Back

19. The Good, The Bad and The Ugly

20. Seven Samurai

Filmer som precis missade lista: La regle du jeu, Terminator 2, V for Vendetta, Star Trek, No Country for Old men, Juno,  Annie Hall, hela sagan om ringen trilogin, Death Proof, 300, Desperado, The Platoon och Saving Private Ryan. Kom gärna med egna listor eller kommentera hur mycket min suger.

/Crille

~ av masterbetty på juli 30, 2010.

3 svar to “Topp 20 lista över mina favoritfilmer”

  1. Klart godkänd lista. Gillar att Closer avancerat lite och att Kick Ass är med. Fy fan va ball den va. Coolaste filmen som gjorts på bra många år. Ska se Inception så kanske ändrar mig då. Ha de fint!
    /Robin

  2. bra lista cristian – du har mycket god smak.

Kommentera

 
