Recension av New Moon

(DET RÅDER NYHETSTORKA DENNA HELG, SÅ JAG OFFRAR MIG OCH GÖR EN LÄNGRE RECENSION AV MÄSTERVERKET NEW MOON)

New Moon

Vad fan handlade filmen om egentligen? Handlade den om någonting över huvudtaget? Förutom den otroligt krystade kärlekshistorien så, ja va fan handlade den om? Det var mycket med denna filmen som var otroligt irriterande. Varför mår Bella så jävla dåligt över att inte få träffa Edward? Varför alla dessa hemska mardrömmar? Jag har inte läst böckerna och jag antar att det förklaras bättre i dem, eller ialalfall hoppas jag det. För i filmen förklaras inte mycket och man sitter mest och blir jävligt irriterad på det. Men det kan vara jag som är trög och missat det.

Jag har som sagt inte läst böckerna så jag vet inte vad som kommer hända sen, men de hade nog kunnat skippa denna filmen helt och hållet. Det kändes verkligen som om de gjorde en långfilm på ett 20 minuters material. De hade säkert kunnat lagt in det viktiga från denna filmen i första filmen och en annan uppföljare baserad mer på tredje boken. För det ända viktiga för handlingen som jag kan se i denna filmen var att Jakob blev varulv (otroligt dålig CGI, hahahahaha)och Edward friade till Bella. Eller har jag missat något?

En annan sak som var sjukt irriterande var att filmen var så full av konstiga fel att jag till slut inte kunde sluta skratta. Jag tror inte jag har inte haft så kul när jag kollat på en film sedan jag tittade på Eragon. Tittar man som regissör inte igenom sitt material innan man ger ut filmen? Den som redigerade denna filmen måste varit full eller något.

Det enda positiva med New Moon var att Ashley Greene som spelar Alice Cullen fick mycket screen time. Hon är sjukligt snygg som vampyr (Yay för bleka tjejer). Men det hjälper inte New Moon tyvärr.För förutom det finns det inte mycket att hämta i New Moon. Filmen är en klar brygga mellan två filmer coh en helt onödig sådan också. Den kändes otroligt hastigt och ogenomtänkt gjord. Handlingen var lam och skådespeleriet var under all kritik. Filmen får betyget 1, mest tack vare Alice och faktumet att jag trots allt sett mycket sämre filmer än detta.

Detta var en otroligt dålig uppföljare och jag ser med en skräckblandad förtjusning fram emot tredje filmen. För sämre än så här kan det väl inte bli?

New Moon (2009)

Regi:Chris Weitz