Tony Scott regisserar Nemesis!!

Detta är en gammal nyhet nu. Men eftersom jag var ute på äventyr i Varberg i helgen så skriver jag om det nu. Nemesis, Mark Millars serie om superskurken Nemesis duell med superpolisen Blake Morrow kommer som film. Serien har än så länge bara kommit ut i två nummer, men jag gillar storyn och kan man utveckla den lite mer i filmen så kan det bli en riktigt skön actionrulle.

Rättigheterna till att göra film på serien köptes tidigare upp av Fox och nu är det bestämt vem som ska regissera filmen, Tony Scott. Ett mycket bra val enligt mig, Man on Fire och True Romance är två riktigt bra filmer Scott har regisserat. Det grymma med Scott är att han kan göra filmer med både intressant karaktärer och grym action. Efter nyheten att Scott ska regissera filmen ser jag verkligen fram emot denna filmen.

Källa:

/Crille

~ av masterbetty på augusti 10, 2010.

Kommentera

 
